Çevreyi evimiz gibi temiz tutmak zorundayız. Çevre; Cenab-ı Allah tarafından biz insanlara verilmiş bir emanettir. Kur’an-ı Kerim; Evrenin bir denge ve düzen üzerine yaratıldığını belirtilerek, dünyayı korumaya yönelik tutum ve davranışlarımızın Allah’ın hoşnutluğunu kazanmaya, bu düzeni bozmaya yönelik davranışların ise, ilahi gazaba ve cezaya yol açacağını bildirir. Bütün kıyıları Türkiye Cumhuriyeti’nin egemenliğinde olan, dünyanın en güzel iki boğazını da bünyesinde toplayan iç denizimiz, Marmara’yı vahşice kirlettik. Şarkılara konu bu güzel denizi ve onun kıyılarını heder ettik. Bir zamanlar Marmara, dünyanın en sakin, en bereketli, en güzel iç denizi idi. Kıtaların kesişim noktasında, imparatorluklara başkentlik yapmış şehirlerin yanı başında bir hazineydi. Şimdi biz sorumsuz insanlar bu cenneti ne hale getirdik? Körfezde ki rafineri, kimya tesisleri ve diğer birçok fabrikalar yıllarca pis sularını Marmara’ya boşalttılar. Bu fabrikaların sahipleri çok uzun tarihlerden beri para kazanıyor, biz ise, onların çıkardığı dumanlardan ve denize akıttığı pis sulardan dolayı sağlığımızdan oluyoruz.

Geçen gün İstanbul’a gittim ve Üsküdar sahilinde yürüdüm. Denizin pis kokusuna tahammül edemedim yürüyüşümü yarıda keserek evime döndüm. Kocaeli belediye başkanı birkaç gün önce açıklama yaptı, açıklamasında; “Marmara Denizi’ne günde dört buçuk metreküp ev atıklarını içerir pis su akıtılıyor.” Dedi. Peygamberimiz, “Su kaynaklarına, yollara ve insanların gölgelendikleri yerlere dışkı yapmanın lanete sebep olduğunu bildirmiştir.” (Ebu Davut Taharet 14.) Allah (C.C.) ülkemizin üç tarafını denizlerle çevirmiş, üstelik iç deniz olarak da Marmara’yı bize ihsan etmiştir. Ülkemizin çeşitli yerlerinde göller oluşturmuş, akarsular akıtmıştır. Su hayattır. Biz ne yapmışız? Akarsuları, gölleri kirletmişiz, Marmara’yı öldürmüşüz. Allah’ın ve Peygamber’in emrine karşı gelmişiz. Birçok kez İstanbul’da Üsküdar’dan Eminönü’ne gemi ile geçerken tesadüf ettim, kadınlar çocuklarının pis bezlerini denize atıyorlardı. Uyarmaya kalktım, sana ne dediler. Oysa dinimiz; “Temizlik imandandır.” Buyuruyor. Yollara tükürüyoruz, caddelere, sokaklara çöpler atıyoruz, izmaritlerle sokakları kirletiyor, ağaçları kesiyor, canlıları yok ediyoruz. Allah, bütün bu olumsuz ve öldürücü davranışlarımızın hesabını elbette ki bizlerden soracaktır. Temiz ve sağlıklı çevreye kavuşmak ümidi ile hoşça kalanız.